Mutter des Kikaninchens
Some days ago I had the opportunity to appear in the local newspaper, with an interview about a project I worked for from the first season. Now we are at the 8th season and we hope will go on further. I feel so honored to be considered for the effort and enthusiasm I invested in this project all this time.
Here it is the interview translated into Romanian language for my family and friends from home.
"Mama
lui Kikaninchen
Iepurele albastru de pe
canalul de televiziune pentru copii, produs de studioul de animație
din Halle, Motionworks. Românca
Anca Grigoriu dă personajului, cu ajutorul creionului, un caracter
inconfundabil.
un
articol Nicolas Ottersbach
Halle/MZ – Cu
linii delicate Anca Grigoriu îl
desenează pe Kikaninchen, aşa numitul iepure albastru de pe canalul
de televiziune pentru copii (KiKa- ARD/ZDF). Iară şi iară,
desenează urechile lasate, fața
drăguța
si brațele
mult prea scurte, dar numai în
termeni generali. Acest stadiu al animației
se numeste posing."Și
acesta este o indicație
pentru animatori care detaliază, mai departe scena", spune Anca
Grigoriu. Astfel, fiecare mişcare, fiecare clipire a lui Kikaninchen
poartă semnatura ei.
Animatoarea de naționalitate
română lucrează pentru studioul de
animație Motionworks din Halle. A studiat
pictura clasică la Bucureşti şi a lucrat ca artist liber
profesionist pentru diverse agenții
internaționale.
Una
dintre cele mai cunoscute producții la
care a luat parte este serialul britanic de animație
Mr. Bean. "Am avut acces la casete video cu Rowan Atkinson care
interpreta scenele, pentru ca aniamatorii să ştie cum trebuie să
se mişte caracterul virtual", spune Anca Grigoriu.
Studiou de animație
important
În
1999 ia fiifnță
studioul de animație
din Halle. Încă de atunci Motionworks era una dintre cele mai
mari case creatoare de producție
de animație
unde au luat nastere "Mullewapp"sau "Aveturile
tânărului
Marco Polo". Cand este mult de lucru, peste 70 de artişti liber
profesionişti şi angajați
permanenți
stau la mesele de lucru ale studioului din Große Ulrichstraße,
situat în
mijlcul centrului vechi al orasului Halle. "Limba de birou"
este engleza, deoarece aici vin artişti din toata lumea. Din această
cauză, Anca Grigoriu vorbeste mai mult în
engleză decat în
germană. Animatoarei de 42 de ani îi
este de ajuns să asculte dialogul lui Kikaninchen pentru a crea apoi
desenele. Masa ei de lucru este ordonată iar pe ea sunt situate doua
monitoare, dintre care unul este un Cintiq (o tabletă grafică). Pe
această tabletă poți
desena 100% digital. Atunci când
Anca se concentrează pe Kikaninchen totul dispare în
jurul ei. Mâna
dreaptă se mişcă rapid şi cu acuratețe
pe suprafata de lucru, fară a se poticni pe sticla tabletei pentru
ca Anca şi-a creat un ajutor neobişnuit: o mănuşa alba de la care
sunt tăiate degetul mare, arătătorul şi degetul mijlociu.
Bumbacul de pe cantul mâinii
este uzat de atâta
folosință
dar alunecă uşor pe întregul
ecran. Cu cele trei degete neacoperite de mănuşă, Anca ține
creionul. "Î́n acest fel am o aderență
mai bună iar restul mâinii aluncă uşor", spune ea.
Ea
lucrează la tabletă in jur de opt ore in fiecare zi. Când
un proiect trebuie terminat mai repede, atuci poate lucra şi mai
mult. Putem presupune că ar putea face bătături la mână
dacă nu ar purta mănuşa. Anca Grigoriu desenează pe hârtie
foarte rar sau deloc pentru că în studio
totul este digital.
De la
primele desene ale animație 3D până
la compositing este un volum prea mare de date pentru rețeaua
internă de internet. De aceea, in studio există o cameră pentru
servere dotată cu cele mai puternice calculatoare.
Î́nainte
ca Anca să se apuce să-l anime pe Kikaninchen mai sunt multe alte
stadii de lucru. Clientul trimite conținutul
proiectului, o planificare detaliată a lucrului şi un decupaj
regizoral, care trebuie luate în considerare. Special la acest
proiect, este faptul că Kikaninchen nu este numai animat ci se şi
filmează cu doi actori (moderatori). Filmările au loc în
studioul cinematografic din Erfurt unde este întotdeauna
prezent un angajat al studioului Motionworks. "Acest regizor de
platou indică ce şi cum să joace
actorii, în aşa fel încat
să se îmbine perfect cu aniamția
3D", ne lămureşte Robert Zapke, supervizorul proiectului. După
aceea scenele merg la montaj şi sunt pregătite pentru posing. Anca
Grigoriu cunoaşte cu exactitate modul în
care Kikaninchen se poate mişca. Când
este fericit sau entuziasmat, îşi ridică
urechile pluşate. Când acestea sunt
lăsate pe spate, Kikaninchen este deprimat.
"Limbajul
corporal trebuie să fie uşor de înțeles
pentru copii", spune ea. Ca animator, eşti ca un actor care dă
viață personajului. "Cu ajutorul acestei profesiuni mă pot
exprima şi deşfăsura în fața
unei audiențe numeroase, cu toate că de
felul meu sunt o persoană timidă", spune ea.
Câteodată
acest lucru nu este atât de uşor deoarece
fiecare caracter are particularitățile
lui. În interiorul personajului exită un schelet digital care
permite doar anumite mişcări. De exemplu Kikaninchen are mâini
foarte scurte. " Normal că nu putem să-i deformăm mâinile
lunginu-le foarte mult", spune Anca. De aceea Kikaninchen
nu-şi poate scărpina nasul cu uşurință
fără a-şi înclina capul. " Este
distractiv şi interesant să cauți
soluții pentru astfel de probleme",
spune ea.
Fiecare secundă
de film are 50 de cadre care trebuiesc animate. Deşi
computerul uşurează munca
animatorului, mai rămâne
destul lucru de făcut
manual. Prin urmare o persoană
creeaza pe lună, în
funcție
de abilități,
între
8 şi 40 de secunde de animație.
"Proiectele mai mari necesită
o echipa numeroasă, prin
urmare acestea nu sunt făcute
în
întregime
aici, în
Halle", spune directorul executiv al studioului Motionworks,
Tony Loeser. Atunci există o colaborare cu alte
studiouri care se susțin reciproc. Uneori chiar cu studiouri
din lumea întreaga.
Anca Grigoriu spune că
în
Halle are posibilitați
noi de exprimare.
"Animația
germană este
cunoscută
pentru calitatea ei superioară,
aşa
că
încercăm
să
facem cât
mai mult cu putință,
aici în
studio", spune Tony Loeser. Și,
de aceea, Anca Grigoriu a venit la Halle."
As soon as my colleagues had seen the newspaper, many jokes had been made about the title of the interview. Therefore I decided to continue myself on this path. My first illustration is done and it will be followed by many others.
No_01
Comments
Post a Comment